воскресенье, 25 января 2015 г.

Як правильно відгукнутися на вакансію

Чому розумні люди часто присилають дивні відгуки на вакансію? Адже, достатньо написати просте шанобливе лист і трохи розповісти про себе. Але коли людей просиш написати про себе, у них ніби замикає. Давайте розмикати.

Щоб отримати роботу, потрібно як мінімум знайти вакансію і відгукнутися на неї. Але просто вислати своє резюме буде недостатньо, щоб звернути на себе увагу роботодавця, його потрібно забезпечити супровідним текстом.   публікує інструкцію, як правильно це зробити. Стаття нагоді всім, хто хоча б раз за своє життя захоче знайти роботу.
Матчастину

Ви пишете листа у відповідь на вакансію. Ваш лист прочитає або кадровик, або керівник.

Кадровик приймає рішення, чи допустити вас до керівника. Він працює фільтром грубого очищення: відсіває хворих, неадекватних, профнепридатних і всіх, хто не відповідає формальним вимогам вакансії. Критерій ефективності його роботи - керівник отримав на вибір адекватних кандидатів.

Керівник приймає рішення про наймання. У нього інша проблема: у бізнесі утворилася функціональна діра, і її потрібно терміново закрити кваліфікованим, дорослим і самостійним співробітником. Бажано, щоб співробітник впорався з роботою без сторонньої допомоги. Критерій ефективності - бізнес-функція закрилася, на неї більше не потрібно витрачати час.

У кадровика і керівника дві болю:

    Кандидат неадекватний, не відповідає вимогам вакансії.
    Кандидат несамостійний, з ним потрібно возитися.

Щоб отримати запрошення на співбесіду, працюйте з цими болями. Більше нічого не потрібно. Особливо не потрібно ось цього:

    Розповідати свою докладну біографію. Про це вас запитають на співбесіді .
    Говорити, скільки грошей компанія запрацює з вашою допомогою. Ви не знаєте цього напевно, і з боку це виглядає смішно і по-дитячому.
    Порівнювати себе з іншими кандидатами. Ви не знаєте, хто ще відправляв резюме.
    Розповідати про те, як вам потрібна робота, щоб оплачувати квартиру і годувати дітей. Ваше благополуччя поки що нікого не цікавить.
    Домагатися зустрічі усіма силами, наприклад, «Про свій досвід роботи я б хотів розповісти при особистій зустрічі». Це схоже на маніпуляцію, а у керівника немає часу зустрічатися з усіма підряд. Йому простіше вам відмовити.

Тепер давайте покажемо роботодавцю, що ви адекватний, профпридатність і самостійний.
Вимоги вакансії

Уявіть, що текст вакансії - це карта скарбів. Потрібно вміти її прочитати, і піастри ваші. Подивіться на кожен пункт вакансії і подумайте, чому він там. Яка за ним криється біль?

Комунікабельність. Важливо, щоб ви хотіли і могли спілкуватися з клієнтами з ранку до вечора. Клієнти трапляються шкідливі.

Повний супровід клієнта. Ви повинні самостійно вести клієнта, відповідати на всі питання і вирішувати проблеми. Головне - не чіпати колег і робити все самому.

Управління підрядниками, робота з підрядниками. Ви будете отримувати завдання на сімох, і ваше завдання буде зробити так, щоб її виконали семеро незалежних підрядників, за розумні гроші і в потрібному якості. Ви відповідаєте за результат.

Робота в команді. Крім вас у відділі працюють інші люди, і вони будуть від вас постійно щось просити. Будьте готові їм допомагати.

Робота на результат. Ви не ниєте і не опускаєте руки, якщо щось не виходить, а доробляти до кінця. З переробками.

Стресостійкість. Ваші колеги, партнери, підрядники або керівники неорганізовані, забудькуваті або ненадійні. Прийміть цей факт життя і справьтесь з ним.

Досвід роботи в корпоративному середовищі. Ви повинні знати, що корпорації - це гнітюче болото. Ви повинні вміти цьому протистояти і робити свою справу.

Досвід у сфері маркетингу - не менше двох років. Вас колись навчати. Якщо ви не знаєте професію, ви не впораєтеся.

Вивчіть вимоги вакансії під мікроскопом. Якщо ви хоч в чомусь не відповідаєте їм, це серйозний багаж.

Створіть табличку з трьох стовпців або рядків: «Так», «Ні» і «Не знаю». У «Так» запишіть вимоги, яким ви точно відповідаєте і можете це довести. У «Ні» - точно не відповідаєте. В «Не знаю» - ті речі, які ви не розумієте або не можете довести. Вийде щось на зразок такого:

Так - досвід в маркетингу 2 роки, знання англійської, досвід управління.

Не знаю - комунікабельність, стресостійкість, здатність до навчання.

Ні - досвід роботи в корпорації, робота в програмі Х.

Останнім пунктом у «Так» додайте самостійність, якщо не зробили цього раніше. Наведіть для себе аргумент, в чому ви самостійні. Аргумент повинен стосуватися вакансії:

    Самостійно вів корпоративну розсилку: вирішував технічні, організаційні, фінансові питання, підключав дизайнерів і письменників, вів листування з читачами.
    Самостійно провів рекламну кампанію: від ідеї до аналізу статистики. Підключав дизайнерів, агентства, погоджував розміщення щитів у мерії, працював з друкарнею.

Таблиця, яку ви склали - це план вашого супровідного листа . Давайте тепер його напишемо.
Лист

Розслабтеся, зробіть глибокий вдих. Писати супровідний лист простіше, ніж здається.

Візьміть першу формальна вимога з шпальти «Так». В одному абзаці поясніть, чому ви відповідаєте цій вимозі:

    Останні два з половиною роки я працював в маркетинговому агентстві «Х»: проводив для клієнтів рекламні акції, збирав статистику, займався документацією і вирішував проблеми з підрядниками.
    Вільно володію англійською: закінчив ін. яз в університеті Х, працював репетитором і викладачем англійської, три місяці жив у США. Одним з моїх клієнтів в «Х» була міжнародна компанія: вся переписка і скайпу з ними були англійською.

Зверніть увагу: я розповів про освіту та літніх поїздках в Америку, але не в рамках загального життєпису, а стосовно до вимог вакансії. Якби у вакансії не потрібно було знання англійської, ця інформація була б марною.

Коли описали всі вимоги з шпальти «Так», переходьте до «Не знаю». Продовжуйте бути чесним:

    Мені важко оцінити, наскільки я комунікабельний. На минулих місцях роботи я постійно спілкувався з клієнтами та підрядниками, виступав на конференціях, вів презентації всередині компанії. За моїми відчуттями, проблем із спілкуванням не було. Разом з тим, у мене немає ораторського освіти, я не проходив курси по спілкуванню або переговорам.

Зверніть увагу на формулу:

    Я не знаю + Мій фактичний досвід + Можливі проблеми та перешкоди.

Спробуємо ще раз:

    В вакансії є вимога «стресостійкість». Мені важко судити про себе в цьому ключі. На минулому місці роботи часто доводилося працювати в авральному режимі, доробляти проекти по ночах, переробляти презентації за п'ять хвилин до початку або терміново знаходити нових підрядників. Я справлявся з цими завданнями, але після тривалих авралів потрібен був відпочинок. На жаль, я ще не володію професійними техніками протистояння стресу, але планую їх вивчити.

Тепер стовпець «Ні». Так само чесно зізнайтеся, що ви не відповідаєте цим вимогам. Якщо ви готові виправити цей недолік, напишіть про це:

    На жаль, мій досвід роботи в маркетингу - тільки рік. За цей час я провів шість рекламних кампаній і два дослідження, відвідав курси з маркетингу та запустив новий сайт компанії, але розумію, що досвід у мене все ще невеликий.
    На жаль, я ніколи не працював у корпорації. На попередньому місці роботи я працював віддалено, спілкувався з підрядниками по скайпу і звітував перед одним керівником. Я готовий працювати в офісі, але не знаю, як корпоративний стиль відіб'ється на роботі.

Так ви роззброювати адресата: він тільки хотів вас відкинути через невідповідність формальним вимогам, а ви йому чесно зізналися, що не вмієте, але готові виправитися. Чесність - найкраща стратегія.

Пам'ятайте, що формальні вимоги в вакансії не просто так. Якщо написано «робота в офісі», це не означає, що ви домовитеся працювати віддалено. Іноді «робота в офісі» означає роботу в офісі. І якщо ви не відповідаєте цій вимозі, ви не підходите на вакансію. Навіть якщо ви геній, і лист у вас геніальне.
Останні штрихи

Якщо у вакансії п'ять формальних вимог, зараз у вашому листі має бути п'ять абзаців, по одному на кожну вимогу. Плюс абзац про самостійність. Шість. Залишилося ще три: вступ, висновок, заклик.

У вступі ви кажете, що хочете працювати на цій посаді. Абзац йде на самому початку:

    Здравствуйте! Мене звуть Максим. Хочу стати головним редактором у журналі «Золотий телець».

Завдання вступу - занурити читача в контекст. От ви, от вакансія, ви хочете її закрити. Крапка.

Висновок піде після основного тексту листа. Розкажіть, чому ви хочете працювати в цій компанії:

    Я читаю «Золотий телець» з дитинства. Цей журнал надихнув мене стати письменником і журналістом. Тепер хочу взяти участь у його створенні.
    Хочу працювати у вас, бо мені подобаються ваші проекти та клієнти: Нестле, Адідас, Мікрософт.
    Хочу працювати з вами, тому що мене надихають ваші цінності та принципи.

Якщо вам нічого сказати, а просто потрібні гроші, то опустіть висновок і переходите до заклику.

Заклик - це запрошення продовжити діалог:

    Буду радий відповісти на питання і виконати тестове завдання.
    Буду радий поспілкуватися особисто.
    На жаль, до вересня мене не буде в місті, але буду радий поспілкуватися по телефону або поштою.

Не забудьте вказати телефон.
Що вийшло

У підсумку ваш лист буде таким:

    Спокійне і коротке вступ. «Хочу у вас працювати».
    У чому ви відповідаєте вакансії, по пунктах. Докази кожного пункту.
    У чому ви не впевнені, по пунктах. Формула: «Я не знаю + Фактичний досвід + Можливі проблеми».
    У чому ви не відповідаєте, по пунктах. Що ви готові виправити.
    Висновок: «Хочу у вас працювати, тому що ...»
    Заклик: «Буду радий поспілкуватися ...»

У цій структурі немає місця життєпису, наїздів, нав'язування себе, вправам в дотепності або креативності, прохань і благань, пропозиціями про взаємовигідну співпрацю і що ще там пишуть в американських книгах. Все строго по справі, дбайливо і в світі клієнта.
Очікування

Ви написали чудове супровідний лист і доклали підходяще резюме. Запросять вас на роботу?

Не обов'язково .

Згадайте про адресата. У нього кілька десятків кандидатів, яких він відфільтрує в кілька етапів:

    Відсіє божевільних і повністю профнепридатних (90 з 100)
    Відкладе у бік тих, хто не відповідає формальним вимогам (5 з 10)
    З тих, хто відповідає, відбере трьох найбільш досвідчених і умілих. Запросить їх на співбесіду
    Якщо ніхто з них не пройде співбесіду, він почне вибирати з тих, кого відкинув на другому і третьому етапі.

Якщо ви склали гарний супровідний лист, ви пройшли перший етап. Тепер адресат оцінить ваші професійні навички і порівняє з іншими кандидатами. Якщо вони на голову краще вас, вам не допоможе навіть геніальний лист. Прийміть це: на роботу беруть не лист, а людини. Іноді вам просто не вистачає досвіду і навичок, і це нормально.

З іншого боку, якщо ви справили на адресата хороше враження, він зверне на вас увагу. Будь-який керівник розуміє, що краще найняти адекватного, дорослого і недосвідченого, ніж примхливу геніальну примадонну.

Однак не будуйте занадто великих очікувань. Відмінне лист - це ще не запрошення на роботу мрії. Надішліть це і пишіть наступне.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Другі страви кулінарія онлайн Десерти, напої кулінарна книга Випічка рецепти приготування любовь женщин мужчин отношения салат приготування інгредієнти Риба і морепродукти домашні рецепти Торти і тістечка рецепти покроково Закуски і бутерброди кулінарія рецепти энцеклопедия полового поведения женщин мужчин Перші страви безкоштовна кулінарія Млинці, оладки, сирники рецепти энцеклопедия сексуальных отношений человека энцеклопедия женщины мужчины половые органы любовь женщины и мужчины сексуальные отношения жінки чоловіки спілкування людина життя чоловік відносини з дружиною відносини життя з чоловіком почуття люди компанії робота життя любов дівчина відносини finpension.ru filmyhd.info foot0000000.pw flactorrent.ru flashshot.ru flarrowfilms.com flatroad.ru fleetcenter.ru forum.ca2013.com flint-music.ru affordable insurance life affordable life insurance affordable term life insurance