Якщо ви ще не стикалися з головоломками на співбесідах, то цілком можливо, що все попереду. Які ж головоломки використовують сучасні компанії при наймі співробітників, і як навчитися їх вирішувати?
У попередній статті , присвяченій завданням на логіку, «Питання-головоломки на співбесідах з відповідями» ( частина 1 , частина 2 ) ми зібрав найпопулярніші питання-головоломки і підготували відповіді та рекомендації до них. Тепер давайте заглибимося в цю тему. Письменник, колумніст The Economist і New York Times Вільям Паундстоун у своїй книзі «Знайти розумного» описав, як за допомогою ефективного творчого та аналітичного мислення можна відшукати відповіді на нестандартні питання.
Якщо говорити про рішення головоломок як особливому жанрі, то не можна не визнати, що він умовний і стилізований не меншою мірою, ніж японський театр кабукі. Якщо ви не розумієте характерних для жанру кабукі ідіом, вам буде важко зрозуміти, що відбувається. Те ж відноситься і до «задачам без відповіді», пропозиціями спроектувати що-небудь і т. Д. Як і інші цікаві для нас здібності, здатність вирішувати головоломки - це поєднання вроджених задатків і придбаних навичок. На перший погляд питання здаються нескінченно різноманітними, але якщо ви придивіться уважніше, то зрозумієте, що в більшості головоломок використовується невеликий набір одних і тих же когнітивних трюків, особливо часто - ефект диз'юнкції і збиває вас з пантелику формулювання проблеми. Знання про це можуть вам допомогти.
Монолог чи діалог
Найважчі питання, що застосовуються в інтерв'ю, вимагають, щоб ви пояснили ваш підхід до вирішення проблеми і потім дали правильну або відповідей. Потрібно вирішити, вимагає дане питання монологу або діалогу. Логічні головоломки зазвичай мають на увазі монолог. Вам навмисно дають обмежену кількість інформації й очікують, що ви самі знайдете відповідь. Вам важко в цьому випадку отримати від інтерв'юера додаткову інформацію, оскільки її навмисно вам не повідомили.
У багатьох випадках, коли задаються питання про розробку дизайну та аналізі кейсів (конкретних ситуаціях), інтерв'юери очікують, що ви попросите додаткову інформацію. Вам знизять оцінку, якщо ви цього не зробите. Для питань про дизайн («розробіть дизайн полки для спецій») немає єдино правильної відповіді. Розумні кандидати розуміють, що дизайн - це важка послідовність компромісів.
Інтерв'юер звертає увагу, замислюєтеся ви про те, хто буде користуватися цією поличкою і де саме вона буде перебувати. Він готовий відповідати, і ви в результаті отримаєте масу важливої додаткової інформації. Така бесіда може тривати довго.
Деякі «відкриті питання» («Який з п'ятдесяти штатів США ви б скасували?») Схожі на плями Роршаха, які використовують у психологічних проективних тестах, - люди дивляться на ці плями, і кожен бачить в них щось своє. Відкриті питання навмисно неструктурованість. Для всіх типів питань, але особливо для цих, мета питання - зав'язати півгодинну розмову. Висновок про те, наскільки розумний дана людина, робиться на основі цієї бесіди. Хорошим планом буде припустити, що потрібен діалог з інтерв'юером, якщо тільки для вас неочевидно, що дане питання - це звичайна логічна головоломка. Під діалогом я маю на увазі, що, ймовірно, говорити в основному будете ви, але при цьому ви можете також і задавати інтерв'юеру розумні питання.
Перша думка хибна
Коли мова йде про головоломках та загадки, перший потенційний відповідь, яка приходить в голову розумній людині, - це зазвичай неправильна відповідь. Якби це було не так, дане питання не варто було б називати головоломкою. Подібно оптичним ілюзіям, або трюкам фокусників, або хитрощів шахраїв, головоломки розраховані на те, що вас зіб'є з толку ваш власний звичний повсякденний досвід. Діти - це найбільш скептична і важка аудиторія для фокусників, люди з деякими ушкодженнями мозку не схильні оптичним ілюзіям, і шахраям вдається обжуліть абсолютно чесну людину. Те, що ви не можете «з ходу» вирішити головоломку, просто означає, що ваш мозок працює нормально, так і має бути, коли ви їх вирішуєте. Багато людей починають нервувати, якщо відповідь не спадає їм на думку негайно. Кращий спосіб почати діалог, який очікується від вас, - це пояснити, чому «очевидне» рішення невірно. Це не тільки дозволить перервати мовчання, але і послужить відмінним засобом для того, щоб зрозуміти, в чому проблема.
Забудьте про інтеграли
Це відноситься, звичайно, тільки до логічних головоломок. Жодна з поширених в корпоративних інтерв'ю завдань не зажадає від вас знання інтегралів. Якщо ви думаєте, що для вирішення головоломки потрібні більш великі знання, ніж ті, якими володіють учасники телешоу, подібних «Щасливому нагоди» та іже з ним, в якихось сферах, які прямо не відносяться до тієї області, де ви хотіли б працювати , - швидше за все, ви помиляєтеся. Є такий тип завдань, які, на перший погляд, вимагають знання інтегрального числення, але насправді у них є просте рішення. Завжди намагайтеся дати просту відповідь. Навіть якщо ви знайшли рішення за допомогою вищої математики, ви можете отримати невисоку оцінку, оскільки «за деревами не бачите лісу».
Шукайте складні відповіді
Для питань з простою, всього в одне речення, формулюванням - наприклад, «Чому в дзеркальному відображенні праве і ліве міняється місцями?» Або «Чому пивні банки звужуються вгорі і внизу?» - Часто потрібні довгі і складні відповіді. Подбайте про те, щоб добре продумати ці питання. Ви можете отримати низьку оцінку, якщо інтерв'юер вирішить, що ви втратили щось важливе в вашій відповіді. Якщо коротке питання задається про дизайн або тестуванні («Розробіть дизайн туалетної кімнати для Білла Гейтса»; «Як ви стали б тестувати ліфт?»), То це часто означає, що ви повинні попросити додаткову інформацію від інтерв'юера.
«Бездоганно логічні істоти» не схожі на людей
У багатьох логічних головоломках мова йде про «бездоганно логічних істот» (БЛС). Прикладом можуть служити завдання про подружні зради в селі або про піратів, яким потрібно поділити золоті монети. «Бездоганно логічний» - це кодове слово, яке зрозуміле любителям головоломок, але незрозуміло тим, хто не входить до їхнього кола. Якщо ви чуєте таку кодову фразу, це означає, що при вирішенні цього завдання вам потрібно забути практично про все, що ви знаєте про людської психології. Вам потрібно дотримуватися наступних припущень: у БЛС дуже проста одномірна мотивація, вони стурбовані тільки тим, щоб отримати якомога більше грошей, втекти від демона, жорстко слідувати якому-небудь дурному закону і т. Д.
Все інше для них неважливо. Отже, БЛС ніколи не роблять дружніх послуг - кожен з них сам за себе. БЛС ніколи не відволікається, ніколи не робить помилок, ніколи нічого не забуває.
Для вчинків звичайних людей завжди характерна невизначеність. Це означає, що мається на увазі рішення головоломок, в яких діють БЛС, абсолютно нереалістично. Вони зазвичай формулюються так: A приходить до висновку, що B прийде до висновку, що C прийде до висновку, що D ... і т. Д. Таке ніколи не трапиться в реальному світі. Ви можете використовувати це як підказку. Коли ви чуєте про бездоганно логічних істот, то рішення майже завжди має на увазі міркування БЛС про інші БЛС (або ви повинні міркувати так про самих себе, коли вирішуєте завдання, в яких задається питання: «Що ви станете робити в такій ситуації?»).
Перераховуйте гіпотези
Подумайте про те, що станеться, якщо ви будете послідовно одне за іншим відкидати ці припущення. У самих хитрих і складних головоломках невірні передумови і припущення можуть виглядати так природно, що ви навіть навряд чи задумаєтеся про них як про припущення. І все ж варто спробувати. Перегляньте список і припустіть для кожного з них, що вірно зворотне. Чи допомагає це вирішувати завдання? Якщо вам пощастить, то ви побачите, що є таке припущення, що, якщо від нього відмовитися, завдання виявиться розв'язуваної. Навіть якщо це вам не допоможе і ви не вирішите задачу, думка інтерв'юера про вас покращиться. Він побачить, що ви розумієте роль змін формулювання проблеми для вирішення завдань.
Подробиці не потрібні
Майже завжди те, що ми називаємо логічними головоломками, використовує один і той же трюк, а саме: більшість людей не може знайти рішення, тому що вважає, що їм не вистачає для цього інформації. Якщо головоломка - це диз'юнкція, вам невідомо, що вибрати, одне або інше, і ви не знаєте, як знайти рішення, вам потрібно бути готовим методично продумати всі можливі варіанти і слідства. Припустимо, що вірний варіант Х - які ви зможете зробити висновки? Припустимо, що це Y - до яких висновків можна прийти в цьому випадку? Ви майже завжди виявите, що цей спосіб міркування допоможе вийти з глухого кута, і виявиться, що вам не потрібна для того, щоб вирішити завдання, та сама «відсутня інформація». Подумайте про це так: якщо міст підірваний, вам доведеться переплисти річку. На щастя, вам ніколи не потрібно буде плисти дуже довго (адже мости зазвичай будуються в самих вузьких місцях річок).
Знайдіть нетривіальний відповідь
Це в особливій мірі важливо при відповідях на відкриті питання, для яких не існує «правильних відповідей». Інтерв'юери багато разів вислуховували звичайні відповіді на ці питання. Коли Сполскі попросив одного з кандидатів на роботу в Microsoft розробити дизайн полички для спецій для сліпої людини, цей кандидат вирішив, що для сліпого буде зручніше не поличка для спецій, розташована на рівні грудей або особи, а висувний ящик для спецій на рівні пояса. Він вважав, що замість того, щоб шукати полку зі спеціями на дотик, а потім, піднявши руку, намагатися прочитати текст, написаний шрифтом Брайля, набагато зручніше підійти до кухонного столу, знайти потрібний ящик, висунути його і спокійно прочитати написи на кришках баночок зі спеціями, ковзнувши по них пальцями. Таке ергономічне рішення раніше ніхто з кандидатів не пропонував.
Також вражаючим було й те, що кандидат ефективно переформулював проблему. «Поличка для спецій» не обов'язково повинна бути саме поличкою, якщо є підстава використовувати інший дизайн ». Сполскі розповідає: «На підставі цього єдиного відповіді я прийняв на роботу кандидата, який став одним з кращих менеджерів програм в команді, яка розробляла Excel». Є багато прикладів, які переконують мене в тому, що інтерв'юери не просто цінують, а, мабуть, навіть надмірно цінують оригінальні відповіді. Можливо, це пов'язано з нудьгою. Ви знаєте, що деякі простаки намагаються привернути увагу роботодавців, розсилаючи дуже яскраві резюме? Такий прийом зазвичай не працює, але під час інтерв'ю творчий і хороший відповідь допоможе вам виділитися серед інших кандидатів. Тільки подбайте про те, щоб це був дійсно хороший відповідь.
У попередній статті , присвяченій завданням на логіку, «Питання-головоломки на співбесідах з відповідями» ( частина 1 , частина 2 ) ми зібрав найпопулярніші питання-головоломки і підготували відповіді та рекомендації до них. Тепер давайте заглибимося в цю тему. Письменник, колумніст The Economist і New York Times Вільям Паундстоун у своїй книзі «Знайти розумного» описав, як за допомогою ефективного творчого та аналітичного мислення можна відшукати відповіді на нестандартні питання.
Якщо говорити про рішення головоломок як особливому жанрі, то не можна не визнати, що він умовний і стилізований не меншою мірою, ніж японський театр кабукі. Якщо ви не розумієте характерних для жанру кабукі ідіом, вам буде важко зрозуміти, що відбувається. Те ж відноситься і до «задачам без відповіді», пропозиціями спроектувати що-небудь і т. Д. Як і інші цікаві для нас здібності, здатність вирішувати головоломки - це поєднання вроджених задатків і придбаних навичок. На перший погляд питання здаються нескінченно різноманітними, але якщо ви придивіться уважніше, то зрозумієте, що в більшості головоломок використовується невеликий набір одних і тих же когнітивних трюків, особливо часто - ефект диз'юнкції і збиває вас з пантелику формулювання проблеми. Знання про це можуть вам допомогти.
Монолог чи діалог
Найважчі питання, що застосовуються в інтерв'ю, вимагають, щоб ви пояснили ваш підхід до вирішення проблеми і потім дали правильну або відповідей. Потрібно вирішити, вимагає дане питання монологу або діалогу. Логічні головоломки зазвичай мають на увазі монолог. Вам навмисно дають обмежену кількість інформації й очікують, що ви самі знайдете відповідь. Вам важко в цьому випадку отримати від інтерв'юера додаткову інформацію, оскільки її навмисно вам не повідомили.
У багатьох випадках, коли задаються питання про розробку дизайну та аналізі кейсів (конкретних ситуаціях), інтерв'юери очікують, що ви попросите додаткову інформацію. Вам знизять оцінку, якщо ви цього не зробите. Для питань про дизайн («розробіть дизайн полки для спецій») немає єдино правильної відповіді. Розумні кандидати розуміють, що дизайн - це важка послідовність компромісів.
Інтерв'юер звертає увагу, замислюєтеся ви про те, хто буде користуватися цією поличкою і де саме вона буде перебувати. Він готовий відповідати, і ви в результаті отримаєте масу важливої додаткової інформації. Така бесіда може тривати довго.
Деякі «відкриті питання» («Який з п'ятдесяти штатів США ви б скасували?») Схожі на плями Роршаха, які використовують у психологічних проективних тестах, - люди дивляться на ці плями, і кожен бачить в них щось своє. Відкриті питання навмисно неструктурованість. Для всіх типів питань, але особливо для цих, мета питання - зав'язати півгодинну розмову. Висновок про те, наскільки розумний дана людина, робиться на основі цієї бесіди. Хорошим планом буде припустити, що потрібен діалог з інтерв'юером, якщо тільки для вас неочевидно, що дане питання - це звичайна логічна головоломка. Під діалогом я маю на увазі, що, ймовірно, говорити в основному будете ви, але при цьому ви можете також і задавати інтерв'юеру розумні питання.
Перша думка хибна
Коли мова йде про головоломках та загадки, перший потенційний відповідь, яка приходить в голову розумній людині, - це зазвичай неправильна відповідь. Якби це було не так, дане питання не варто було б називати головоломкою. Подібно оптичним ілюзіям, або трюкам фокусників, або хитрощів шахраїв, головоломки розраховані на те, що вас зіб'є з толку ваш власний звичний повсякденний досвід. Діти - це найбільш скептична і важка аудиторія для фокусників, люди з деякими ушкодженнями мозку не схильні оптичним ілюзіям, і шахраям вдається обжуліть абсолютно чесну людину. Те, що ви не можете «з ходу» вирішити головоломку, просто означає, що ваш мозок працює нормально, так і має бути, коли ви їх вирішуєте. Багато людей починають нервувати, якщо відповідь не спадає їм на думку негайно. Кращий спосіб почати діалог, який очікується від вас, - це пояснити, чому «очевидне» рішення невірно. Це не тільки дозволить перервати мовчання, але і послужить відмінним засобом для того, щоб зрозуміти, в чому проблема.
Забудьте про інтеграли
Це відноситься, звичайно, тільки до логічних головоломок. Жодна з поширених в корпоративних інтерв'ю завдань не зажадає від вас знання інтегралів. Якщо ви думаєте, що для вирішення головоломки потрібні більш великі знання, ніж ті, якими володіють учасники телешоу, подібних «Щасливому нагоди» та іже з ним, в якихось сферах, які прямо не відносяться до тієї області, де ви хотіли б працювати , - швидше за все, ви помиляєтеся. Є такий тип завдань, які, на перший погляд, вимагають знання інтегрального числення, але насправді у них є просте рішення. Завжди намагайтеся дати просту відповідь. Навіть якщо ви знайшли рішення за допомогою вищої математики, ви можете отримати невисоку оцінку, оскільки «за деревами не бачите лісу».
Шукайте складні відповіді
Для питань з простою, всього в одне речення, формулюванням - наприклад, «Чому в дзеркальному відображенні праве і ліве міняється місцями?» Або «Чому пивні банки звужуються вгорі і внизу?» - Часто потрібні довгі і складні відповіді. Подбайте про те, щоб добре продумати ці питання. Ви можете отримати низьку оцінку, якщо інтерв'юер вирішить, що ви втратили щось важливе в вашій відповіді. Якщо коротке питання задається про дизайн або тестуванні («Розробіть дизайн туалетної кімнати для Білла Гейтса»; «Як ви стали б тестувати ліфт?»), То це часто означає, що ви повинні попросити додаткову інформацію від інтерв'юера.
«Бездоганно логічні істоти» не схожі на людей
У багатьох логічних головоломках мова йде про «бездоганно логічних істот» (БЛС). Прикладом можуть служити завдання про подружні зради в селі або про піратів, яким потрібно поділити золоті монети. «Бездоганно логічний» - це кодове слово, яке зрозуміле любителям головоломок, але незрозуміло тим, хто не входить до їхнього кола. Якщо ви чуєте таку кодову фразу, це означає, що при вирішенні цього завдання вам потрібно забути практично про все, що ви знаєте про людської психології. Вам потрібно дотримуватися наступних припущень: у БЛС дуже проста одномірна мотивація, вони стурбовані тільки тим, щоб отримати якомога більше грошей, втекти від демона, жорстко слідувати якому-небудь дурному закону і т. Д.
Все інше для них неважливо. Отже, БЛС ніколи не роблять дружніх послуг - кожен з них сам за себе. БЛС ніколи не відволікається, ніколи не робить помилок, ніколи нічого не забуває.
Для вчинків звичайних людей завжди характерна невизначеність. Це означає, що мається на увазі рішення головоломок, в яких діють БЛС, абсолютно нереалістично. Вони зазвичай формулюються так: A приходить до висновку, що B прийде до висновку, що C прийде до висновку, що D ... і т. Д. Таке ніколи не трапиться в реальному світі. Ви можете використовувати це як підказку. Коли ви чуєте про бездоганно логічних істот, то рішення майже завжди має на увазі міркування БЛС про інші БЛС (або ви повинні міркувати так про самих себе, коли вирішуєте завдання, в яких задається питання: «Що ви станете робити в такій ситуації?»).
Перераховуйте гіпотези
Подумайте про те, що станеться, якщо ви будете послідовно одне за іншим відкидати ці припущення. У самих хитрих і складних головоломках невірні передумови і припущення можуть виглядати так природно, що ви навіть навряд чи задумаєтеся про них як про припущення. І все ж варто спробувати. Перегляньте список і припустіть для кожного з них, що вірно зворотне. Чи допомагає це вирішувати завдання? Якщо вам пощастить, то ви побачите, що є таке припущення, що, якщо від нього відмовитися, завдання виявиться розв'язуваної. Навіть якщо це вам не допоможе і ви не вирішите задачу, думка інтерв'юера про вас покращиться. Він побачить, що ви розумієте роль змін формулювання проблеми для вирішення завдань.
Подробиці не потрібні
Майже завжди те, що ми називаємо логічними головоломками, використовує один і той же трюк, а саме: більшість людей не може знайти рішення, тому що вважає, що їм не вистачає для цього інформації. Якщо головоломка - це диз'юнкція, вам невідомо, що вибрати, одне або інше, і ви не знаєте, як знайти рішення, вам потрібно бути готовим методично продумати всі можливі варіанти і слідства. Припустимо, що вірний варіант Х - які ви зможете зробити висновки? Припустимо, що це Y - до яких висновків можна прийти в цьому випадку? Ви майже завжди виявите, що цей спосіб міркування допоможе вийти з глухого кута, і виявиться, що вам не потрібна для того, щоб вирішити завдання, та сама «відсутня інформація». Подумайте про це так: якщо міст підірваний, вам доведеться переплисти річку. На щастя, вам ніколи не потрібно буде плисти дуже довго (адже мости зазвичай будуються в самих вузьких місцях річок).
Знайдіть нетривіальний відповідь
Це в особливій мірі важливо при відповідях на відкриті питання, для яких не існує «правильних відповідей». Інтерв'юери багато разів вислуховували звичайні відповіді на ці питання. Коли Сполскі попросив одного з кандидатів на роботу в Microsoft розробити дизайн полички для спецій для сліпої людини, цей кандидат вирішив, що для сліпого буде зручніше не поличка для спецій, розташована на рівні грудей або особи, а висувний ящик для спецій на рівні пояса. Він вважав, що замість того, щоб шукати полку зі спеціями на дотик, а потім, піднявши руку, намагатися прочитати текст, написаний шрифтом Брайля, набагато зручніше підійти до кухонного столу, знайти потрібний ящик, висунути його і спокійно прочитати написи на кришках баночок зі спеціями, ковзнувши по них пальцями. Таке ергономічне рішення раніше ніхто з кандидатів не пропонував.
Також вражаючим було й те, що кандидат ефективно переформулював проблему. «Поличка для спецій» не обов'язково повинна бути саме поличкою, якщо є підстава використовувати інший дизайн ». Сполскі розповідає: «На підставі цього єдиного відповіді я прийняв на роботу кандидата, який став одним з кращих менеджерів програм в команді, яка розробляла Excel». Є багато прикладів, які переконують мене в тому, що інтерв'юери не просто цінують, а, мабуть, навіть надмірно цінують оригінальні відповіді. Можливо, це пов'язано з нудьгою. Ви знаєте, що деякі простаки намагаються привернути увагу роботодавців, розсилаючи дуже яскраві резюме? Такий прийом зазвичай не працює, але під час інтерв'ю творчий і хороший відповідь допоможе вам виділитися серед інших кандидатів. Тільки подбайте про те, щоб це був дійсно хороший відповідь.
Комментариев нет:
Отправить комментарий